Vinnare – Årets lojalitetsprogram 2017

[bt_section layout=”boxed” top_spaced=”topExtraSpaced” bottom_spaced=”bottomSpaced” skin=”dark” full_screen=”no” divider=”no” back_image=”1873″ back_color=”” back_video=”” video_settings=”” parallax=”0.1″ parallax_offset=”” el_id=”” el_class=”” el_style=”” vertical_align=”btBottomVertical” animation=”” animation_back=”” animation_impress=”” back_video_mp4=”” back_video_ogg=”” back_video_webm=””][bt_row][bt_column width=”1/1″ align=”left” vertical_align=”inherit” border=”no_border” cell_padding=”default” animation=”no_animation” text_indent=”no_text_indent” highlight=”no_highlight” background_color=”” transparent=”” el_class=”” el_style=”” background_image=””][bt_header superheadline=”Stockholm” headline=”1 helkväll / 36 finalister
12 pristagare / 600 gäster
Sveriges största handelsgala” headline_size=”large” dash=”bottom” subheadline=”21 maj 2018 Stockholm Waterfront” el_class=”” el_style=””][/bt_header][/bt_column][/bt_row][/bt_section][bt_section layout=”boxed” top_spaced=”topSpaced” bottom_spaced=”bottomSpaced” skin=”inherit” full_screen=”no” divider=”no” back_image=”” back_color=”” back_video=”” video_settings=”” parallax=”” parallax_offset=”” el_id=”” el_class=”” el_style=”” vertical_align=”inherit” animation=”” animation_back=”” animation_impress=””][bt_row el_class=”” el_style=””][bt_column width=”1/6″ align=”left” vertical_align=”inherit” border=”no_border” cell_padding=”default” animation=”animate animate-fadein” text_indent=”no_text_indent” highlight=”no_highlight” background_color=”” transparent=”” el_class=”” el_style=”” background_image=”” inner_background_color=””][bt_icons][bt_image image=”2688″ caption_text=”” size=”medium” shape=”circle” url=”” target=”_self” el_class=”” el_style=”” caption_title=”” show_titles=”no”][/bt_image][/bt_icons][/bt_column][bt_column width=”2/3″ align=”left” vertical_align=”inherit” border=”no_border” cell_padding=”default” animation=”no_animation” text_indent=”no_text_indent” highlight=”no_highlight” background_color=”” transparent=”” el_class=”” el_style=”” background_image=”” inner_background_color=””][bt_header superheadline=”Årets Lojalitetsprogram 2017″ headline=”Cervera Club” headline_size=”extralarge” dash=”bottom” subheadline=”Årets bästa när det gäller lojalitetsprogram blev Cervera Club.
– Vi hade faktiskt blivit besvikna om vi inte hade vunnit, säger Sven Johansson, CRM-ansvarig och skrattar.” el_class=”” el_style=””][/bt_header][bt_hr top_spaced=”topSmallSpaced” bottom_spaced=”not-spaced” transparent_border=”noBorder” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][bt_text]

Det är inte enkelt att gång på gång locka tillbaka kunderna utan att fresta med tunga rabatter. Men det har Cervera Club lyckats med.

– Vi vill skapa sann lojalitet som även driver långsiktigt på sista raden. Forskning visar att det gäller att överträffa kundens förväntningar så att de väljer oss även om priset kanske är lägre hos någon annan, säger Johan Junehed, vd.

Detta har de bland annat åstadkommit genom expertkompetens, tips, råd och garantier.

– Det kändes helt fantastiskt, och när de läste upp motiveringen kändes det som att den stämde precis rätt in på oss, säger Erika Dalle, marknadschef.

Faktum är att de faktiskt hade blivit lite besvikna om de inte vunnit.

– Vi kände verkligen att vi hade ett jättetungt case i år, och kan påvisa fina resultat. Vi mäter ju allt vi gör, och det är inte många som arbetar på det sättet, säger Johan Junehed.

[/bt_text][bt_hr top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”not-spaced” transparent_border=”noBorder” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][bt_header superheadline=”Årets Lojalitetsprogram” headline=”Motivering” headline_size=”medium” dash=”bottom” subheadline=”” el_class=”” el_style=””][/bt_header][bt_text]

Att locka kunder med erbjudanden och rabatter har många gjort. Utmaningen ligger i att få kunderna att föredra dig och dessutom komma tillbaka, utan sänkta priser eller rabattkuponger.

Cervera har för länge sedan insett detta och agerar därefter. Med stöd av noga analyserad kunddata och löpande justeringar, har Cervera lyckats gå från ett traditionellt bonusprogram till ett mer långsiktigt lojalitets­program som bygger på olika mervärden, ständiga aktivitetsuppföljningar och relevanta events.

Att de dessutom strävar efter en sömlös shoppingupplevelse mellan butik och nät, bådar gott inför framtiden.

[/bt_text][bt_hr top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”not-spaced” transparent_border=”noBorder” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][bt_header superheadline=”Årets Lojalitetsprogram” headline=”Jury” headline_size=”medium” dash=”bottom” subheadline=”” el_class=”” el_style=””][/bt_header][bt_text]

Kalle Östgren (Ordförande), Market/Hakon Media
Linda Kroon, Svensk Handel
Magnus Lundqvist, Stroede Ralton
Charlotte Hansen, Däckia
Tom Magnusson, Tom Magnusson Copy & Kommunikation

[/bt_text][bt_hr top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”not-spaced” transparent_border=”noBorder” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][/bt_column][bt_column width=”1/6″ align=”left” vertical_align=”inherit” border=”no_border” cell_padding=”default” animation=”animate animate-fadein animate-moveup” text_indent=”no_text_indent” highlight=”no_highlight” background_color=”” transparent=”” el_class=”” el_style=”” background_image=”” inner_background_color=””][bt_hr top_spaced=”topLargeSpaced” bottom_spaced=”not-spaced” transparent_border=”noBorder” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][bt_header superheadline=”” headline=”Sponsor” headline_size=”small” dash=”bottom” subheadline=”” el_class=”” el_style=””][/bt_header][bt_hr top_spaced=”topExtraSmallSpaced” bottom_spaced=”not-spaced” transparent_border=”noBorder” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][bt_icons][bt_image image=”3303″ caption_text=”” caption_title=”” show_titles=”no” size=”” shape=”square” url=”” target=”_self” el_class=”” el_style=””][/bt_image][/bt_icons][bt_hr top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”not-spaced” transparent_border=”noBorder” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][/bt_column][/bt_row][/bt_section]