Stockholm

1 helkväll / 36 finalister
12 pristagare / 600 gäster
Sveriges största handelsgala

15 maj 2017 Stockholm Waterfront
http://www.retailawards.se/wp-content/uploads/2016/09/WEB_512X512-320x320.png
Årets

Totala köpupplevelse

Årets totala köpupplevelse skapas av koncept, personal och sortiment/erbjudande i samverkan och ger kunden en upplevelse i världsklass. En upplevelse som leder både till ökad varumärkeslojalitet och försäljning. Härifrån går kunden med en äkta ”wow”-känsla.

Den butik eller butikskedja som kan vinna Årets totala köpupplevelse:

  • arbetar långsiktigt för att skapa den optimala köpupplevelsen för kunden
  • har under det senaste året utvecklat sin totala köpupplevelse ytterligare, gärna med ”wowfaktor”
  • har ett genomtänkt koncept såväl i butik som digitalt
  • visar på nytänkande serviceidéer
  • arbetar metodiskt med kompetens och kvalitetssäkring av personal
  • har varit verksamt i minst två år, har lämnat minst en årsredovisning och visat positivt resultat

Det här vill vi ha med din anmälan:

  • Företag och kontaktuppgifter
  • Motivering till varför just denna butik eller butikskedja ska vinna priset
  • Beskrivning av företagets insatser, vad som gjorts, till exempel från online: mobilen/iPaden till butik: skyltning, hela kundvarvet och mötet med säljare och slutligen till avslut
  • Om möjligt exempel, bilder eller annan dokumentation som styrker din beskrivning

Årets totala köpupplevelse

Jury

Annika Waldenström (ordförande), Market/Hakon Media
Jonas Arnberg, Svensk Handel
Magnus Söderlund, Handelshögskolan Stockholm
Martin Steneby, Samsung
Per Alamiekkoja, grundare av Shoppa AB


Tipsa juryn!

Sponsor


http://www.retailawards.se/wp-content/uploads/2017/03/Shoppa-2.jpg