Den butik eller butikskedja som kan vinna Årets omniupplevelse:
- arbetar långsiktigt för att skapa den optimala köpupplevelsen för kunden
- har ett genomtänkt koncept i alla integrerade kanaler
- har under det senaste året utvecklat sitt erbjudande i flera kanaler, såväl fysiska som elektroniska
- visar på nytänkande serviceidéer, till exempel inom leveranser, betalningslösningar eller returhantering
- arbetar metodiskt med kompetens och kvalitetssäkring av personal
- har varit verksam i minst två år, har lämnat minst en årsredovisning och visat positivt resultat
Det här vill vi ha med din anmälan:
- Företag och kontaktuppgifter
- Motivering till varför just denna butik eller butikskedja ska vinna priset
- Beskrivning av företagets insatser, vad som gjorts, till exempel från online: mobilen/iPaden till butik: skyltning, hela kundvarvet och mötet med säljare och slutligen till avslut
- Om möjligt exempel, bilder eller annan dokumentation som styrker din beskrivning
Andreas Dyrberg Skog (ordförande), Market/Hakon Media
Andreas Svensson, HUI Research
Christer Westerberg, Infor
Magnus Söderlund, Handelshögskolan
Martin Steneby, Samsung