Stockholm

1 helkväll / 36 finalister
12 pristagare / 600 gäster
Sveriges största handelsgala

21 maj 2018 Stockholm Waterfront
http://www.retailawards.se/wp-content/uploads/2016/09/WEB_512X512-320x320.png
Årets

Butikskoncept

Årets butikskoncept visar på ett nytänkade som inte bara lyfter butiken utan också utvecklar hela branschen. Det är en butik, butikskedja eller annat företag som har skapat nya och smarta lösningar som berör butiksdesign, butikskommunikation och inredning.
Det handlar om smarta lösningar – stora såväl som små – i butik som ökar försäljningen, effektiviserar butiksarbetet och ökar värdet för kunderna.

För att kunna vinna Årets butikskoncept måste företaget:

  • arbeta med nya innovativa idéer vad gäller inredning, exponering eller butikskommunikation
  • visa på en butikslösning som ökar försäljningen, effektiviserar butiksarbetet och skapar mervärde för kunden
  • ha integrerat digitala lösningar
  • ha presenterat en lösning som har potential för ekonomisk bärighet
  • arbeta med hållbarhet

Det här vill vi ha med din anmälan:

  • Företag och kontaktuppgifter
  • Motivering till varför just detta företag ska vinna priset
  • Beskrivning av företagets insatser, vad som gjorts enligt ovan
  • Om möjligt exempel, bilder eller annan dokumentation som styrker din beskrivning

Årets Butikskoncept

Jury

Daniel Norman (ordförande), Market/Hakon Media
Martina Björnlund, Svensk Handel
Christian Forsman, TBS
Pernilla Karvia, Frontage
Pontus Lomar, Lomar Arkitekter


Tipsa juryn!


Sponsor


http://www.retailawards.se/wp-content/uploads/2015/12/Logotype_TBS_spec_2015.png